Fashion Uke 2016 – 15 Man-Ons (Loggish)

Mandag

Vi ble introdusert til opplegget  våres, fashion week. Vi fikk ikke så mye opplysninger siden vi bare hadde media i en time (kort dag) Vi gikk gjennom hefte vi fikk for de neste ukenes læringsoppdrag.

This slideshow requires JavaScript.

Onsdag

Da var det mer teori. Vi gikk gjennom hva RAW er. Noen av tingene jeg husker er at RAW er 5 ganger større enn jpg og det inneholder også mye mer info. Siden RAW inneholder mer info kan vi gjøre mye MER med bilde når du skal rediger i etterkant. Etterpå hadde vi en kahoot for å se om vi husket det  vi nettopp gikk gjennom haha.

Også tok læreren halve klassen og hadde undervisning forskjellige  lyspunktninger og lyssettinger. Vi lærte dette en gang for litt siden, men vi gikk gjennom det igjen i tilfelle hvis vi glemte noe av det, siden en av de tre oppgavene fokuserer på lyspunkt og lyssettinger (y) Dette er noen av de vi lærte 🙂

This slideshow requires JavaScript.

Imens gjorde de andre en øvelses oppgave der vi skulle få en av medie lærererne til å få mer fashion style, men også se mannlig ut. Mitt ble slik 🙂 Jeg har blant  annet endret farge balansen slik at de bildene passer ilag, justerte på hvitbalansen(Checkpoint  ✔️) , smoothet ut huden hans, fjernet rynker osv. ved bruk av spot healing tool. Jeg har også lagt til ekstra farge på læreren sine øyenbryn, lepper og øyne. I ettertanke ønsker jeg at jeg gjorde han større, følte han så litt liten ut i forhold til red carpet bakgrunnen hehe 🙂


Tutorials✔

Så gjennom tutorialen: How to make smooth skin. Gjorde huden til medielæreren smooth som du kan se på Before & After bilde! ✔

Underveis:

Jeg så gjennom  tutorialen: Using Whitebalance Tool. Etter å ha sitt disse tutorialene fant jeg ut noe nytt: Jeg lærte at vi kan brurke JPG og andre filer også! Jeg trodde vi bare kunne bruke RAW-filer. #LærerNoeNyttHverDag. Jeg hvitbalansen i bilde av medielæreren nedforbi✔

Underveis:

Resultat:


Torsdag

Først  repeterte vi teorien vi lærte igår, også hadde vi kahoot for å se hvor mye vi husket av Lyspunkt & Lyssettingen undervisningen. Deretter fikk vi en del punkter vi skulle  gjøre, jeg ble ferdig med å poste det og begynte å planlegge oppgave tre 😀 Jeg skal ta bilde av søskenbarne mitt på stranda på lørdag 😀

Leave a Reply

