Fashion Innlevering – Refleksjon

Jeg gjorde de meste av bildene fra lyssetting photoshooten til et ‘Old Fashion’ (Black & White) Tema. Det er fordi det var inspirasjonen.

Inspirasjon: ⬇️


  • 1 Punkts Lyssetting

Jeg har beskjært fotografiet slik det blir mer fokus på modellen (Det Gyldne Snitt). Jeg tok fotografiet i normalt perspektiv slik det ser ut som en på hennes høyde som tok bilde. Jeg beskjærte litt mindre på høyre side, siden det er der lyset treffer modellen og er også hvor modellens blikk er rettet mot. Med slik beskjæring blir det mer balanse i bildet. Hvordan? I nedre hjørnet til venstre er knærne hennes og øverst i høyre hjørne er hvor lyset kommer fra. Da er det ting som skjer på hver av de hjørnene. Jeg brukte hvit bakgrunn får å få kontrast. Slik at ble det en enhet i bildet. Jeg valgte å levere bilde i total utsnitt og for jeg mener selv fotografiet ble best slik. Jeg følte den beskjæringen gav mer historie til fotografiet.

Egenvurdering:  Dette er mitt favoritt bilde av de jeg leverte inn, lyset treffer perfekt og modellen poserer #amazing Jeg føler det er skikkelig profesjonelt bilde. Det eneste som er trist her er at kvaliteten er dårlig. #Trist


  • 1 Punkts Lyssetting

I dette fotografiet beskjærte jeg slik at det er mer fokus på henne og hvor blikkfange hennes fører. Jeg plasserte logoen i det nedre høyre hjørnet slik at det blir balanse og skaper enhet siden jeg plasserte modellen på venstre side av fotografiet. Jeg brukte hvit bakgrunn får å få mer kontrast siden hun har mørkt hår og klær. Hadde jeg brukt svart bakgrunn hadde dette skapt veldig dårlig kontrast. Jeg valgte å beholde et halvtotal utsnitt slik jeg tok det originalt i studio. Dette bilde er tatt mellom normalperspektiv og fuglperspektiv for å få mer fram en gjenbeveglse av hvordan hun ser. Hun ser litt nedover og det gjør vi også når vi ser henne på bilde. Slik som i det første versjonen at 1 punkt lyssetting følte jeg denne beskjæringen gav mer historie til fotografiet, men også perspektivet/vinkelen jeg tok fotografiet i!

Jeg redigerte fotografiet til enn mer varm tone. Jeg gjorde dette siden Glitter er en butikk som som selger sminke, neglelakk , smykker, øredobber osv. Det er mer en butikk for jenter enn en butikk for gutter.

Egenvurdering: Jeg synes fotografiet hadde altfor strek fargebalanse av lilla, men det er nokså greit siden det skaper enhet med leppefargen hennes. 🙂 En annen ting som er trist er kvaliteten.


  • 2 punkts lyssetting

To punkt lyssetting gjør slik det ikke blir skygger på modellen i forskjell til 1 punkt lyssetting hvor det blir skygge på venstre siden av modellen (i dette tilfelle). Denne lyssettingen har da skapt et fotografi uten skygge på henne. Jeg har beskjært fotografiet slik at det ser ut som modellen bøyer seg får hun trodde hun så noe på gulvet (For eksempel) Igjen har jeg plassert modellen mer til venstre side slik bildet har fokus på henne og hvor blikkfange hennes er. Jeg tok fotografiet i normalt perspektiv, men med en -45º vinkel. Balanse prøvde jeg å få med henne i venstre hjørne og bevegelsen med blikket hennes rettet mot nedre høyre hjørne som får det til å se som om hun ser ned på noe. Igjen brukte jeg hvit bakgrunn får å få kontrast. Enhet i fotografiet prøvde jeg med: mørke klær-mørkt hår, hvit bakgrunn – hvitt smykke. Dette fotografiet leverte jeg i et halvtotal utsnitt, hadde jeg hatt større utsnitt hadde det at hun bøyer sitt mindre troverdig ut. Slik beskjæring gav også mer historie til fotografiet.

Egenvurdering: Jeg synes det var kreativ beskjæring! Det jeg ble mest misfornøyd med var etter jeg hadde levert så så jeg at bronzer effekten så ekstremt urealistisk ut når du så langt i fra, men når du zoomer inn ser det naturlig, men jaa #Artzy 😀 Kvaliteten er trist her også.


  • Butterfly Effekt

Butterfly effekt får du ved bruk av lys rett oppforbi kamera som er rettet mot modell. Og modell som bruker reflektor slik at de ikke får skygger i fjeset (Hitler bart). Butterfly effekten fikk fotografiet til å se mer ut som et fashion fotografi. Jeg beskjærete ikke fotografiet siden jeg følte det ikke trengte det. Det var tatt og levert i et halvnært utsnitt og normal perspektiv. Balanse føler jeg det ble med skyggene i bakgrunnen. Siden skyggene er mørke og klærne er mørke skaper det enhet. Igjen brukte jeg hvit bakgrunn får å få kontrast. I dette bilde lå jeg til falske øyenvipper, langt i fra synes jeg det ser bra ut, men når du ser nærmere ser det urealistisk ut #trist. Siden tema er ‘Old Fashioned’ lå jeg til rød leppestift. Jeg føler mange i gamle dager brukte rød leppestift. Siden jeg brukte rød leppestift gav jeg bildet en rød fargebalanse slik det blir enhet i bilde. Også har jeg gjort øyenbrynene mørkere. Det har jeg gjort i nesten hver eneste av disse bildene haha ^^

Egenvurdering:  Jeg synes dette fotografiet var helt okei. Det er fordi det ikke er noe spesielt med det utenom rød fargen på leppene. Kvaliteten var okei. Når jeg tok disse bildene trodde jeg at reflektoren skulle være med i bilde. Derfor var det mange bra bilder, men alle fokuserte  mer på reflektoren og det var trist. Dette var en av de få bildene som fokuserte mer på modellen.


  • Etterligning

Vi fikk et fotografi og skulle prøve å få det til å se prikk likt som fotografiet. Det er et halvnært utsnitt og tatt i normal perspektiv. Jeg brukte også i 1.punkts lyssetting siden fotografiet jeg skal etterligne er tatt slik. Hvordan vet jeg det? Halve fjeset hennes har skygger som betyr det ikke kommer noe lys fra venstre side. Det er egentlig ikke mye mer jeg kan si siden det ikke var jeg som tok etterlignings bilde.

Egenvurdering: Jeg synes bildet ble nokså greit. Armbåndene er litt like Og modellen min har singlet på seg, mens originalen ikke har det. Det jeg syns var trist var når jeg så gjennom bildene senere fordi kamera fokuserte mer på armbåndet enn fjeset hennes #Trist. Jeg vet jeg ihvertfall til neste gang at jeg skal se hvor kamera har fokus før jeg tar bilder #LærerAvSineFeil


  • Location

Jeg har beskjærte fotografiet slik det blir mer fokus på modellen og hvor blikkfanget hennes er. Jeg beskjærte ikke mye siden jeg vil at folk som ser på bilde skal se at modellen befinner seg på en strand. Jeg tok dette i normalt perspektiv og  et halvtotal utsnitt. Her brukte jeg naturlig lys (sola) Jeg fikk modellen til å ha lyse klær på slik at det skaper kontrast med bakgrunnen. Jeg følte det ble skapt balanse når håret hennes er slik i luften. Jeg prøvde å skarpe øyene og smoothet ut huden til modellen. Jeg brukte også mange foskjellige gradients, farge balanse osv.

Egenvurdering: Jeg likte veldig godt posen! #Amazing Jeg skulle ønske jeg brukte reflektoren i akkurat når jeg tok dette bilde for å få vekk skyggene. Den andre tingen som er trist her er kvaliteten.

Leave a Reply

