Filming Dag 1 & 2

Vi brukte 2 dager på å filme, Dag 1 var på location som skal være ”hjemme” hos hovedpersonen: Den late broren. Vi brukte hele dagen på det og vi hadde med oss masse utstyr: 2 Kamera m/ mikrofon, Lydopptaker, masse lys, stativ, dolly stativ og jaah, Jeg har hatt rolle som å holde lys for scenen når Christoffer ligger i sengen, sover og ignorer meldinger.

Dag 2: Denna dagen gjorde jeg på forhånd slik at vi kunne låne skuespiller: Martha  (søsteren min) til denna inspillingsdagen, da hadde vi oss med mange lommelykter  og to kamera og to stativ. Vi filmet søster-scenen på Rema1000 og broren som tar farvel m/ søster på kirkegården. Det tok litt tid å filme søster scenen ettersom vi filmet på en parkeringsplass og det var bilder som stadig kom, men det gikk fint.


 

Lyd:
I filmen min er det litt lyd, men når jeg redigerte forsvant all lyden min på klippene mine fra begynnelsen til halvveis ut filmen min så alt ble ikke timet (jaffal ikke begynnelsen!!) Så det ble ikke nøye gjort. Jeg la til constant gain og exponational fade  for å få lydene til å komme inn mer naturlig. Noen lyder har jeg til og med lagt på om og om igjen siden plutselig var lyden borte på noen filer, kan være for lyd programmet ble sikkert satt ut av alt? Men hadde jeg hatt mer tid skulle jeg kluppet ting og tang her og der legge til mer lyd andre lyder her og der og gjøre det mer smooth, men jaja, next time.

Klipp:
Filmen har mangen forskjellige klipp, og brukt forskjellige vinkler vil jeg si. I begynnelsen klippet jeg slikk at tekstene og klippene kom etter takt med musikken. Jeg så nå senere etterpå at det ikke var bra timet som jeg gjorde det første gang. Jeg har hatt med fading effekter på video transitions. Jeg klippet mellom lange klipp, for jeg føler det blir kjedelig vis vi skal dra det ut så lenge hehe.

Kinematografi:
I filmen er det blitt brukt lyse og klare bilder. Jeg har også tatt i bruk ultra total utsnitt, halvtotal også halvnært osv. Dette gjør det mer kjekkere å se på, for bare et utsnitt og vinkel kan være litt kjedelig.

Iscenesettelse:
Vi har en del locations: Stue, Parkeringsplass, Soverom og gravplass. Detter er med på å skape troverdighet til filmen.

MED
Konflikten i filmen:
Konflikten i filmer er jo konsekvensen av at han ikke orker å svare henne.

Planting og høsting:
Dette er jo mest i begynnelsen av filmen, når det står en fortapt jente og en lat bror, møter konsekvenser. Jeg føler dette var bra å ha med i begynnelsen for da får du bra oversikt over hva filmen handler, for de sier jo ikke at søsteren er død og dette var den eneste måten jeg fikk til å få andre som ikke vet hvem vi er til å vite hva som skjer i filmen,

Dramatisk struktur:
Filmen går rett på sak med introen

Credits:
Crew: Alice, Thomas, Johannes, Christoffer, Yngve & Ole
Kamera folk: Yngve & Ole
Skuespillere: Søster – Martha
Lat bror – Christoffer Eriksen
Mor – Ingen (eller Johannes)

Styret m/ lyd: Thomas, Alice, Johannes og Ynge ( byttet mellom)

Leave a Reply

